Maria's Vancouver Life 2018

Maria's Vancouver Life 2018

This blog is written by a Japanese girl. Love figure skating, travel and coffee.

I stayed in Vancouver from Nov.2018 to March 2019 #SportsVolunteer #FigureSkating #Coffee #Japanese #travel

今日で1週間 After one week once arriving at Canada

ちょうど先週の金曜日に入国したので今日で1週間が経ちました。

バンクーバーも割と歩き回っているつもりですが、今も毎日発見があります。昨日は来て初めてのひどい雨だったので、憂鬱でしたが今日は晴れ!心踊ります。来てからすでに3回もスケートにいきました!うち2回は機械の故障と、おじさんの一声でただ。つまり6時間くらいは滑っていますが、6ドルしかかかっていません。

カナダではパブリックスケート、または、ディスカウントスケート(通常は6ドルちょっとですが、ディスカウントの時は、半額の3ドルちょっとで滑れる)の時間帯が決まっていて、それ以外の時間にいっても滑ることができません。インターネットで時間帯もチェックできるし、チケットもネット上で買うことができます。行かなくてもいいので、非常に便利。

わたしは、早速10回チケットを買いました。リンクの入り口でタッチするだけ。

まだ1回しか使っていませんがね。

12月になれば、ロブソンスクエアのリンクもオープンします。昨日通りかかったら、氷をはる準備をしているようでした。楽しみです!スケートざんまいの冬になりそう!

 

Today, it passed one weeke after I arived at Canada. I walked around Vancouver everyday. Yesterday I went to the West End Community Centere to do skating, it was the discount skating time, but the man said to me, it's free! i was lucky.

Usually we have to pay about 6 dollers for one public skating, but for discount, it costs only about 3 dollars. during one week, I did skating 3 times, i did 2 times for free. Because first time was because the macine didn't work, and yesterday was just man's decision. 

In december, it's gonna be open a lot more skating places. Therfore, I'm so exciting to do skating every day everywhere!